Muziciranje u digitalno doba ima svoje izazove, ali i ogromne prednosti u mogućnostima plasmana glazbe. Svaka industrija ima potrebe za marketinškim aktivnostima, pa tako i glazbena industrija. Već odavno je poznato da nije dovoljno imati “samo” dobru pjesmu; potreban je razrađeni sistem marketinških aktivnosti kako bi pjesma došla do slušatelja.
Cilj marketinške komunikacije je povećanje rotacije pjesme, a promocija mora biti dostupna svakom džepu. Komunikacija se prvenstveno mora temeljiti na razmjeni ideja menadžmenta i glazbenika kako bi se osigurala moćna prezentacija s kojom ćete se istaknuti u svom žanru.
U komunikaciji menadžmenta i glazbenika važno je obratiti pozornost na:
- odabir ciljane publike
● razgovor o ciljevima promotivnih aktivnosti
● određivanje financijskog budžeta – koliko para, toliko muzike
● odabir medija putem kojeg ćete plasirati glazbeni sadržaj
Važnost promocije na društvenim mrežama
Zadnjih deset godina društvene mreže su stekle ogromnu popularnost i važnost u svakodnevnom životu prosječnog slušatelja glazbe. Društvene mreže omogućuju korisnicima da se povežu sa svojim glazbenim idolima i s njima direktno komuniciraju. Na glazbenicima je da odrede putem kojih društvenih mreža će stvarati sadržaj s kojim će se emotivno povezati sa svojim slušateljima i davati im korisne informacije. Motivirajte svoje pratitelje da dijele vaše objave i budite redovni u objavljivanju. Budite opušteni, duhoviti i vjerodostojni, istaknite svoje prednosti i pokažite najbolje od sebe, ali ne zaboravite na umjerenost; umjerenost je zlatna sredina koju treba poštovati. zlatna sredina koju treba poštovati. Imajte na umu da publiku prvenstveno stvarate kroz svirke, a ne na društvenim mrežama.
Najpopularnije društvene mreže za promociju glazbe su:
- TikTok
● Instagram
● Facebook
Ukoliko ste u financijskoj mogućnosti uložite u plaćene reklame; odredite ciljanu publiku i iskoristite priliku da vaša glazba dođe do što više pojedinaca.
Streaming servisi u glazbi
Streaming servisi su ušli na mala vrata, ali su zauzeli važno mjesto za plasman muzike. Muzika se više ne sluša samo na YouTubeu, već se preslušava i nabavlja na raznim streaming servisima. Vodite računa da vaša glazba bude uploadana na svim servisima na datum izlaska albuma ili singla. S obzirom da svi servisi imaju mogućnost reprodukcije glazbe na mobitelu ili kompjuterskom zaslonu, slušatelj u svakom trenutku ima mogućnost pristupa vašoj glazbi. Generacija Z je kompletno usvojila takvu konzumaciju glazbe, a trendovi pokazuju da generacije Y i X sve više usvajaju takav pristup slušanju glazbe.
Najpopularniji servisi su:
- Spotify
● Deezer
● YouTube Music
● Apple Music
● Tidal
Komunikacija putem medija
Za svaki izlazak novog singla, albuma, EP-a, mixtapea, nastupa ili turneje poželjno je raditi medijsku objavu koja odgovara na ključna pitanja: tko?, što?, kada?, gdje? i zašto? Odredite koji mediji su prikladni za vaš sadržaj, budite gramatički i pravopisno ispravni i istaknite bitne informacije i poveznice. Uz medijsku objavu obavezno pošaljite odgovarajuću fotografiju na odgovarajuće adrese elektronske pošte. U moderno doba glazbeni materijali se najčešće dostavljaju novinarima u mp3 ili wav formatima putem Dropboxa ili Wetransfera, a ukoliko imate tiskani format novog singla ili albuma (CD, vinyl, kaseta, USB…) vodite računa da im dostavite materijal i na tim formatima.
Radio postaje
Obratite pozornost da na mailing listu uključite radijske postaje, pogotovo urednike glazbenih emisija. Ukoliko je potrebno, nazovite radijsku postaju i uspostavite direktan kontakt s glazbenim urednikom. Za razliku od televizije, radio postaje su u glazbenoj promociji još uvijek bitan faktor jer se radio još uvijek uvelike sluša u automobilima i ugostiteljskim objektima.
Televizija
Trendovi pokazuju da je konzumacija televizijskog programa u stalnom opadanju, no svakako iskoristite mogućnost predstavljanja na TV ekranima jer pojavljivanje na televiziji još uvijek nosi određenu prestiž u glazbenoj promociji.
Tiskani mediji
Iako se većina tiskanih medija prebacila u digitalni format, još se najavljuju koncerti i obrađuju albumi u novinskim formatima. Stoga vodite računa da se na vašoj mailing listi nađu tiskani mediji iz regije, pogotovo oni mediji koji prate događaje u kulturi ili klupsku scenu. Velike su mogućnosti da im baš vaš sadržaj bude zanimljiv za objavu.
Zapamtite da su vam novinari bitni, održavajte komunikaciju s njima.
Internet stranica
Svaki bend koji ima službenu internet stranicu dobiva na dodatnoj uvjerljivosti. Internet stranica je portfolio koji nudi sve informacije o bendu. Vodite računa da je stranica jednostavna, a kategorije lako dostupne i pregledne. Ažurirajte ju redovito jer nema gore od neažurirane web stranice. Uvrstite biografiju, sve prošle i nadolazeće nastupe, slike, video spotove i live formate. Sav sadržaj je bitan za glazbenu promociju.
Uložite u kupovinu domene, isplati se.
Najbitnije je da komunicirate glazbu s povjerenjem. Ako imate dobar song u kvalitetnoj produkciji, uz malo truda on može postati hit preko noći.
Ukoliko vam je potrebna pomoć u promociji vašeg glazbenog sadržaja, slobodno nas kontaktirajte na info@llpromotion.hr.